Przejdź do treści

bip

Organami Przedszkola są:

1. Dyrektor Przedszkola

2. Rada Pedagogiczna

3. Rada Rodziców

Regulamin Rady Pedagogicznej Przedszkola Publicznego nr 229 w Łodzi

DYREKTOR PRZEDSZKOLA: Teresa Dziubińska
tel.: (+48) 42 648 80 74;
email: kontakt@pm229.elodz.edu.pl

Przedszkole zatrudnia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.

Przedszkole zatrudnia następujących pracowników pedagogicznych:
nauczycielki przedszkola, nauczycielkę języka angielskiego, nauczycielkę religii,

Pedagoga specjalnego

Zakres zadań nauczycielki przedszkola

Zakres zadań nauczyciela religii

Przedszkole zatrudnia następujących pracowników niepedagogicznych:
intendentkę, referentów, specjalistę do spraw socjalnych, pomoc nauczyciela, kucharza, pomoc kuchni, woźne, konserwatora.

Zakres zadań intendenta

Zakres zadań pomocy nauczyciela

Zakres zadań kucharza

Zakres zadań pomocy kuchennej

Zakres zadań woźnej

Zakres zadań konserwatora

Do pobrania: regulamin Rady Rodziców

Regulamin Rady Rodziców

DZIECI

W roku szkolnym 2023/2024 w Przedszkolu funkcjonują 4 oddziały:

Grupa I     – dzieci 3,4 letnie

Grupa II    – dzieci 4,5 letnie

Grupa III   – dzieci 5,6 letnie

Grupa IV   – dzieci 6 letnie

STATUS PRAWNY

Przedszkole Miejskie nr 229 w Łodzi jest jednostką organizacyjną Miasta Łodzi i działa na podstawie:

  • Uchwały Nr XXXVII/359/92 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 10 czerwca 1992 roku w sprawie utworzenia przedszkola publicznego.
  • Uchwały Nr LIII/1021/05 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 7 września 2005 r. w sprawie przekształcenia przedszkoli miejskich prowadzonych przez Miasto Łódź z zakładów budżetowych w jednostki budżetowe.
  • Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj.  Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zmianami).
  • Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zmianami).
  • Rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61 poz. 624 z późn. zmianami).


Organem prowadzącym Przedszkole jest Miasto Łódź.

Nadzór pedagogiczny sprawuje Łódzki Kurator Oświaty.

Statut przedszkola

SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAW

Sprawy prowadzone przez Przedszkole:

 

Edukacja:

  • zapisy do Przedszkola
  • obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego
  • dzienniki zajęć Przedszkola
    Sprawy administracyjne:
  • Pobieranie opłat za świadczenia Przedszkola
  • wydawanie zaświadczeń
  • wydawanie decyzji w sprawie obniżenia lub zwolnienia z opłat za Przedszkole
    Sprawy kadrowe:
  • sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niepedagogicznych
    Sprawozdawczość:
  • raporty
  • sprawozdania
    Archiwum:
  • akta osobowe pracowników
  • dzienniki zajęć Przedszkola
  • protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej wraz z uchwałami zarządzenia wewnętrzne dyrektora przedszkola
    Finanse Przedszkola:
  • Sprawy dotyczące funkcjonowania finansów placówki udostępniane są organowi prowadzącemu lub organowi kontrolnemu.

 

Tryb załatwiania spraw:

1.Przyjęcie lub wypisanie dziecka z Przedszkola, zaświadczenia, wydawanie decyzji, wnioski, skargi, sprawy organizacyjne: Dyrektor Przedszkola (w godzinach pracy przedszkola)
2.Odpłatność za Przedszkole:
3. Bieżące informacje o dziecku: nauczycielki poszczególnych grup
4. Konsultacje indywidualne dla rodziców:  nauczycielki grup prowadzą według potrzeb.

Sprawy  można  załatwiać  ustnie lub pisemnie.

Zestaw programów Przedszkola w Miejskim Przedszkolu nr 229 w Łodzi na rok szkolny 2023/2024:

 

Grupa I

Tytuł programu: Rozwój – Wychowanie-Edukacja ( Nowa Era )

Autorzy: Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha

 

 

Grupa II

Tytuł programu: Rozwój – Wychowanie-Edukacja ( Nowa Era )

Autorzy: Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha

 

 

Grupa III

Tytuł programu: Rozwój – Wychowanie-Edukacja ( Nowa Era )

Autorzy: Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha

 

 

Grupa IV

Tytuł programu: Rozwój – Wychowanie-Edukacja ( Nowa Era )

Autorzy: Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha

 

 

Język angielski

Tytuł programu: Program nauczania z języka angielskiego – Trefliki w przedszkolu

Autorzy: Katarzyna Dołhun

W ramach stałej oferty Przedszkole proponuje dzieciom dodatkowe zajęcia nieodpłatne:

  • język angielski – , wtorek, środa.,  czwartek, piątek
  • gimnastyka korekcyjna – poniedziałek
  • logopedia – codziennie, co drugi tydzień
  • terapia pedagogiczna – wtorek, środa, czwartek, piątek
  • Odyseja Umysłu – wtorek, czwartek
  • Roar Dance – Obudź w sobie lwa – co drugi poniedziałek


Zajęcia dodatkowo płatne przez rodziców:

  • robotyka – 1 raz w tygodniu
  • zabawy z piłką – 1 raz w tygodniu

Opłata za żywienie

  1. Opłata za żywienie (dzienna stawka żywieniowa x ilość dni żywieniowych w danym miesiącu):
  • 3 posiłki – 14,00 zł.
  • 2 posiłki –  11,20 zł.
  • 1 posiłek – 7,00 zł
  1. Opłatę za żywienie (dzienną stawkę żywieniową) określa Dyrektor Przedszkola.
  2. W przypadku nieobecności dziecka w Przedszkolu wprowadza się odpis za każdy dzień nieobecności, w wysokości dziennej stawki żywieniowej. Opłata w kolejnym miesiącu ulega pomniejszeniu o kwotę odpisu.
  3. Wysokość opłaty za żywienie może ulec zmianie decyzją Dyrektora Przedszkola. 

Rodzice lub prawni opiekunowie znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej mogą zwrócić się z wnioskiem do:

  • właściwej filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi – o przyznanie pomocy w opłatach za wyżywienie dziecka,
  • oraz Dyrektora Przedszkola – o zastosowanie obniżonej odpłatności za świadczenia.

Nabór do Przedszkola

Nabór Dzieci do Przedszkola na kolejny rok szkolny prowadzi się w miesiącu ustalonym przez organ prowadzący.

Od pierwszego dnia roboczego miesiąca, w którym trwa nabór do Przedszkola zostaje uruchomiona strona internetowa, na której zamieszczony zostaje informator zawierający ofertę wszystkich Przedszkoli oraz Oddziałów Przedszkolnych w Szkołach Podstawowych, a także instrukcja wypełniania zgłoszenia.

Zasady postępowania rekrutacyjnego

Administratorem danych osobowych jest:
Przedszkole Miejskie nr 229 w Łodzi
ul. Gliszczyńskiego 3b
tel. (+48) 42 648 80 74
email: kontakt@pm229.elodz.edu.pl

 

Inspektor Ochrony Danych:
Jacek Metrycki
tel. (+48) 514 128 920
email: iod.pm229@cuwo.lodz.pl

Dostęp do informacji publicznej nie udostępnionej w BIP


ZASADY OGÓLNE

Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2001r Nr 112, poz.1198 z późn. zm.) precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie
obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Prawo do dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu. Od osoby wykonującej to prawo nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego (art.2 ust. 2).

Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych  w przepisach.


Zgodnie z art. 3 ustawy, prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:

* uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji,
* przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
* wglądu do dokumentów urzędowych,
* dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów.


INFORMACJE PODLEGAJĄCE UDOSTĘPNIENIU

Artykuł 6 ustawy szczegółowo określa rodzaj informacji stanowiącej informację publiczną, która podlega upublicznieniu tj. o:

* organach władzy publicznej – w tym o ich statusie prawnym,
* organizacji, kompetencjach, majątku, osobach sprawujących w nich funkcje;
* zasadach funkcjonowania organów władzy publicznej – w tym o sposobach załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw i kolejności ich załatwiania,prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach;
* polityce władz – w tym o zamierzeniach, projektach aktów normatywnych, programach dotyczących realizacji zadań publicznych;
* danych publicznych – w tym dokumentach urzędowych, stanowiskach w sprawach publicznych zajętych przez funkcjonariuszy publicznych, treści wystąpień i ocendokonywanych przez organy władzy publicznej;
* majątku publicznym.


FORMY UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI.

Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy informację publiczną udostępnia się w drodze:

* ogłaszania w Biuletynie Informacji Publicznej,
* udostępnienia na wniosek zainteresowanego,
* wstępu na posiedzenia, udostępnienia materiałów w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących te posiedzenia,
* wyłożenia lub wywieszenia w miejscach ogólnie dostępnych, terminale informacyjne.


OGRANICZENIA W DOSTĘPIE DO INFORMACJI.

Odmowa udzielenia informacji może nastąpić tylko ze względu na jej niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa,
skarbowa, statystyczna). Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, od której odwołanie rozpatruje się w terminie 14 dni ( art. 16 ustawy).

UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI NA WNIOSEK

Zgodnie z ustawą (art.10 ust. 1) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek.
Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku.
Instytucja udostępniająca informację ma obowiązek umożliwić jej skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie lub przeniesienie na powszechnie używany nośnik informacji.

WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (druk do pobrania) należy złożyć w Kancelarii Przedszkola.

OPŁATY

Za udzielenie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli Przedszkole będzie musiał ponieś dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub komicznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we
wniosku ( art.15). Wnioskodawca w terminie 14 dni od złożenia wniosku zostaje powiadomiony o wysokości opłaty.


Dostęp do informacji jest płatny w wysokości:
a) za sporządzenie kserokopii dokumentów lub danych w formacie A-4 – 0,50zł za każdą stronę,
b) zapisanie informacji na nośniku informatycznym: na dyskietce 3,5 i CD-ROM będącej własnością Przedszkola – 2,00zł,
c) za przesłanie drogą pocztową: kserokopii dokumentów lub danych pobiera się opłaty w wysokości ustalonej                       
w cenniku opłat pocztowych Poczty Polskiej S.A za przesyłki listowe, zwiększone o 2,00zł, informacji zapisanych na nośniku informatycznym pobiera się opłatę w wysokości 5,00 zł.


O wysokości opłaty za udostępnienie informacji publicznej Wnioskodawca zostaje
powiadomiony w terminie 14 dni od złożenia wniosku. Udostępnienie informacji zgodnie
z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Udostępnienie informacji na wniosek następuje „ bez zbędnej zwłoki”, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku (art.13 ust.2). W przypadku, gdy niemożliwe
jest zachowanie tego terminu, należy powiadomić wnioskodawcę ( w terminie 14 dni) o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od złożenia wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.

Odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni.

Redaktor BIP : Teresa Dziubińska
tel. (+48) 42 648 80 74
kontakt@pm229.elodz.edu.pl

zapraszamy

Adres

92-613 Łódź
ul. Gliszczyńskiego 3b

telefon

(+48) 42 648 80 74

Email

kontakt@pm229.elodz.edu.pl

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze (art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.

Skip to content